Google a publicat diverse documente oficiale în format PDF care descriu principalele practici in pocesul de optimizare web.
Ce ne recomanda Google?
Continut de calitate
* Scrie pentru utilizatori, nu pentru motoarele de cautare
* Continutul sa fie unic pentru a evita problemele legate de continutul duplicat
Importanta tagurilor META
* Creaza titluri unice si relevante la continutul paginii
* Utilizeaza corect tag-ul description. Asemanator titlurilor, descrierile trebuie sa fie unice si relevante.
Structura link-urilor
* Foloseste cuvinte cheie în structura link-urilor si anchor descriptiv,
* Creeaza o structura simpla a website-ului ( util atat pentru robotii motoarelor de cautare cat si pentru vizitatori )
* Evita continutul duplicat oferind o singura varianta a textului, acesibil printr-un singur link ( in caz contrar, foloseste redirectionarea 301 )
* Adauga atributul rel=”nofollow” linkurilor la care nu doresti transmiterea de PageRank sau Trust
Structura website-ului
* Creaza un sitemap HTML ( pentru vizitatori ) si un sitemap XML ( pentru motoarele de cautare )
* Evita folosirea elementelor de tip Flash sau a scripturilor JavaScript pentru navigare
* In cazul în care o pagina nu mai exista, construieste o pagina 404 personalizata
* Pastreaza codul sursa HTML valid, conform standardelor W3C
* Foloseste corect tagurile H1 ( cel mai important ), H2, H3 … H6 ( cel mai putin important )
* Creaza un fisier robots.txt pentru a controla motoarele de cautare
Optimizarea imaginilor
* Imaginile sa contina atributul descriptiv ALT si sa fie de tipul JPEG, GIF, PNG sau BMP
Metode de promovare
* Promoveaza offline ( carti de vizita, pliante etc. )
* Daca ai un blog, scrie pe el despre proiectele tale
* Ia în calcul retelele de tip social media
Unelte online
* Google Webmasters Tools – monitorizarea starii site-ului tau, numarul de link-uri interne, externe, erori etc.
* Google Analytics – monitorizarea traficului, paginile sursa, cuvinte cheie.